Social Media

Assalamualaikum wr.wb
Good evening everyone ? How is your day? Fine, Insya ALLAH
This time weekly edition discuss about one of the social media account that many people use. Can you guess what social media account we will discuss? Let us read more. Check it out!
Social media account thah we will discuss is “facebook”, surely you have this social media account, aren’t you? Surely you have. Facebook is a social network service that launched at February 2004 owned and operated by facebook.inc, facebook is build by Mark Zukerberg with his room and university student mate. In Indonesia until now is the fourth highest facebook user with 51.362.000 total user.
There is some unique fact about facebook, and that is :
42% male and 63% female admit that they are using facebook to find their ex. You must be admit it, aren’t you?
Facebokk is translated to 76 language. Wow, cool.
28% people checking facebook before get up from bed. Are you do that before get up from bed too? Just answer yes in your heart.
For you that active on using social media network, don’t forget to study, pray, and eat, okay guys!!!
So and so much discussfrom weeklyEnglish this week, thank you for reading and see you in the next weekly.

Wassalamualaikum wr.wb

Dalam bahasa indonesia


Assalamualaikum wr.wb

Good morning everyone? How is your day? Insyaallah baik ya.. hehe,
Edisi weekly kali ini akan membahas tentang salah satu akun social media yang paling banyak di gunakan oleh setiap orang. Ada yang bisa nebak akun social apa yang akan di bahas? Yukk kita baca lebih lanjut, cekidot…
Akun social media yang akan kita bahas adalah”facebook”, pasti kalian punya akun social media yang satu ini kan ? pasti punya hehe… facebook adalah sebuah layanan jejaring social yang di luncurkan pada bulan februari 2004 di miliki dan di operasikan oleeh facebook.inc , facebook didirikan oleh mark zuckerberg bersama teman sekamarnya dan sesama mahasiswa. Di Indonesia hingga saat ini masih bertahan di urutan ke-4 dengan total pengguna sebanyak 51.362.000 user.
Ada beberapa fakta unik mengenai facebook yaitu :
42% pria dan 63% wanita mengaku memakai facebook untuk mencari mantan kekasih. Kalian juga mengakuinya ga???hehe…
Facebook di terjemahkan dalam 76 bahasa. Woww keren..
28% setiap orang mengecheck facebook sebelum bangun dari tempat tidur. Apakah kalian melakukan kegiatan seperti ini sebelum bangun dari tempat tidur??hehe.. jawab ya di dalam hati aja ya…

Bagi kalian yang aktif menggunakan jejaring social media jangan sampai lupa untuk belajar, ibadah, dan makan. Okk guys!!!!!
Cukup sekian pembahasan dari buletin weekly English minggu ini, terima kasih telah membaca dan sampai ketemu di edisi weekly minggu depan .  Jangan lupa untuk follow twitter kita di @ecfat dan jion di grup facebook di ecfat smanfatka. Thanks for reading. YOU CAN IF YOU THINK YOU CAN

Wassalamualaikum wr.wb

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "Social Media"

Posting Komentar

Blogger Tricks